Rijeka inteligentni grad

U sklopu projekta "Rijeka inteligentni grad", čiji je cilj poboljšanje kvalitete u pružanju usluga građanima elektroničkim putem, građani se od konca 2006. mogu koristiti Riječkim kartomatom - uređajem namijenjenim kupnji ulaznica koji na jednom mjestu nudi kupnju ulaznica za različita događanja u gradu, i to 24 sata dnevno. »Sa Riječkim kartomatom organizatorima nudimo atraktivno i suvremeno mjesto za promociju njihovih priredbi, a građanima Rijeke još jednu mogućnost da si karte osiguraju na njima prilagođen način. Vjerujem da će objedinjeni sustav prodaje riješiti i problem manipulacije sa kartama, koji je posebno aktualan na području športskih manifestacija i priredbi.«
mag. Vojko Obersnel, gradonačelnik Rijeke

e.MUNIS – elektroničke javne usluge za građanstvo

Projekt izgradnje objedinjenog sustava prodaje ulaznica za Riječke djelatnike u kulturnim, zabavnim, sportskim i sličnim djelatnostima, započeo je u jesen 2003. godine, kada se je grad Rijeka uključio u projekt e.Munis. Glavni cilj tog međunarodnog projekta je razvoj i uvođenje automatiziranih javnih elektroničkih servisa (Electronic Municipal Information Services), pa je tako ideja firme Programski atelje A&Z iz Ljubljane, koja je vizionarski koncept objedinjenog gradskog tiketinga prezentirala kao javnu uslugu, pomoću koje se priredbena i slična ponuda grada na suvremen i organiziran način približi građanima Rijeke, bila prihvaćena sa strane grada jer se je u cijelini poklopila sa okvirima i ciljevima projekta e.Munis.


DRAGON Venue kao tehnološka i organizacijska platforma

Odluka grada Rijeka da kao tehnološku i organizacijsku sistemsku platformu, na kojoj će temeljiti objedinjeni gradski sustav za promociju priredbenih sadržaja i prodaju ulaznica, odabere DRAGON Venue, bila je donesena na osnovu međunarodnih referencija samoga riješenja, tehničke i poslovne usposobljenosti firme Programski atelje A&Z te specifičnoga znanja i dugogodišnjih iskustava potpornog tima.

Koordinacija uvođenja riješenja DRAGON Venue kod pojedinih djelatnika bila je pod ingerencijom Odjela za kulturu grada Rijeka, dok je izvođenje projekta bilo dodjeljeno konzorciju privatnih firmi NetCOM Rijeka, koja je pokrivala područje temeljne informacijske i telekomunikacijske infrastrukture, Videomarket Trade Rijeka za područje marketinga te Programski atelje A&Z Ljubljana za područja aplikativnih riješenja, sistemske integracije, usposabljanje i podršku korisnika.

Prva faza projekta započela je u proljeće 2004. godine, a prije početka sezone 2004/2005 riješenje DRAGON Venue već je povezao blagajne HNK Ivana pl. Zajca, Hrvatskog doma kulture na Sušaku i dviju kinodvorana Rijeka kino unutar objedinjenog sustava prodaje ulaznica. Na proljeće 2005. godine u sustav se je uključio i Turistički informacijski centar Rijeka, koji je preuzeo ulogu zajedničkog prodajnog mjesta za sve uključene ustanove.

Istovremeno je tekao projekt razvoja automata za multimedijsku promociju priredbenih sadržaja i prodaju karata. »Riječki kartomat« je pričel poskusno obratovati spomladi leta 2006, ko je bilo na njem že možno kupiti karte za gledališče in kino, kasneje pa tudi karte za poletne festivalske prireditve v Reki.


DRAGON Ticket Robot v vlogi osrednjega izložbenega okna prireditvene ponudbe Reke

Sa simboličnom kupnjom ulaznice gradonačelnik Rijeke, gospodin Vojko Obersnel, 2. listopada 2006 predao je 'Riječki kartomat' u redovitu uporabu, ćime je bio projekt izgradnje objedinjene gradske tiketing mreže zvanično završen. Objedinjeni sustav gradskoga tiketinga, unutar kojega su povezani gradski subjekti iz područja kulture, zabave, sporta i slično, dio je velikog projekta Rijeka inteligentni grad. Otvorenje Riječkoga kartomata gradonačelnik, mag. Vojko Obrsnel ispratio je riječima: »Tokom testiranja bilo je na katomatu prodanih nekoliko stotina karata, mnogo od njih za Riječke ljetne noći, najznačajnije ljetno kulturno događanje u gradu, a današnjim danom kartomat postaje sastavni dio objedinjenog gradskog sustava prodaje ulaznica. Sa Riječkim kartomatom organizatorima nudimo atraktivno i suvremeno mjesto za promociju njihovih priredbi, a građanima Rijeke još jednu mogućnost da si karte osiguraju na njima prilagođen način. Vjerujem da će objedinjeni sustav prodaje riješiti i problem manipulacije sa kartama, koji je posebno aktualan na području športskih manifestacija i priredbi.«

»Riječki kartomat je jedinstven je u cijeloj Hrvatskoj jer omogućuje kupnju karata za različita događanja u gradu te, za razliku od ostalih, nije vezan iskuljučivo za jednu instituciju. Za Rijeku je kartomat glavna izložba njene priredbene ponude i objedinjenog sustava prodaje ulaznica, a njegova lokacija na Korzu osigurava da je ljudima uvijek na očima. Sa današnjim puštanjem kartomata u upotrebu postigli smo značajan graničnik u projektu Rijeka inteligentni grad, a Riječki kartomat je za sada jedini primjer centralne tiketing točke u Hrvatskoj.«
gospodin Vanja Smokvina, Pročelnik Zavoda za informatiku Rijeka

»Povezati unutar jednog projekta sve djelatnike u priredbenim djelatnostima i svu priredbenu infrastrukturu Rijeke u objedinjenu međuorganizacijsku prodajnu mrežu te osigurati stabilan rad sustava, bio je za Programski atelje A&Z prvovrstan strukovni i organizacijski izazov te ultimativni test tehnološke platforme DRAGON. Zadovoljni smo da se je DRAGON Venue pokazao kao fleksibilno, robusno i stabilno riješenje, koje može zadovoljiti očekivanja svih – organizatora, građana, turista i lokalne zajednice. Sa prvim automatom za prodaju karata, postavljen je novi standard na području promocije priredbi i prodaje karata te dostignut značajan graničnik u procesu razvoja elektronskoga tiketinga u tom dijelu Evrope.«
Zoran Bistrički, CEO Programskog ateljeja A&Z.


DRAGON Venue kao sistemska infrastruktura za promociju priredbi i prodaju karata

Početkom sezone 2009/2010 objedinjeni gradski tiketing Rijeke povezao je HNK Ivana pl. Zajca, Hrvatski dom kulture na Sušaku, Kazalište lutaka Rijeka, Planetarij Rijeka, Art kino Rijeka, Dvoranu Mladosti, Bazene Kantrida i Športski centar Zamet, a usluga objedinjenog sustava prodaje poslužuju se i svi drugi djelatnici, koji organiziraju svoje priredbe u Rijeci. Promocija priredbi te prodaja karata na Riječkom kartomatu, TIC-u Rijeka i gradskom internet portalu www.kulturaplus.com osigurava djelatnicima u kulturnim, zabavnim, sportskim i drugim djelatnostima odličnu informiranost velikog broja potencialne publike te dobru posjećenost priredbi.

Prednosti objedinjenog sustava prodaje ulaznica u Rijeci ubijedile su i Festival Opatija, kao i mnoge druge organizatore, pa možemo tako danas ustanoviti da se je »Riječki tiketing« pokazao kao suvremeno i napredno riješenje te postao sistemska infrastruktura za promociju priredbi i prodaju karata, koje se poslužuju ne samo djelatnici sa stalnom produkcijom, nego i organizatori jednokratnih projektnih događaja u Rijeci i njenoj okolici.